فیلم | آخرین وصایای امیر(ع)؛ مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند
کد خبر: 3899000
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
از ثری تا ثریا / 21

فیلم | آخرین وصایای امیر(ع)؛ مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند

امیرمؤمنان(ع) در آخرین لحظات عمر شریف خود سفارش‌هایی از جمله درباره رعایت شأن قرآن بیان کردند؛ حضرت فرمود که با قرآن انس داشته باشید و مبادا روزی بیاید که کافران در عمل به دستورات قرآن از شما پیشی بگیرند.

به گزارش ایکنا، محسن اسماعیلی،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نهج‌البلاغه‌‌پژوه، در بیست‌ویکمین بخش درس‌گفتارهای علوی می‌گوید: آن‌گاه که حضرت علی(ع) در بستر شهادت آرمیده بود، به همه کسانی که وصایای او به گوششان می‌رسد فرمودند خدا را خدا را در مورد همسایه‌هایتان. همسایه‌داری سفارشی است که پیامبر(ص) شما کرده است و علی(ع) فرمود: آن‌قدر پیامبر(ص) سفارش همسایه‌ها را می‌کرد که فکر می‌کردیم از هم ارث می‌برند.

فرمود شأن قرآن را رعایت کنید و با قرآن انس داشته باشید و مبادا روزی بیاید که کافران در عمل به دستورات قرآن از شما پیشی بگیرند. مثلاً علم‌‌آموزی دستور قرآن است و مبادا دیگران از ما در این زمینه اشتیاق بیشتری داشته باشند.

در مورد نماز سفارش کردند، چون ستون دین است و فرمود مواظب باشید که نماز شما کامل و جامع باشد. سفارش کعبه را کردند و فرمودند تا زنده هستید نگذارید دور آن خلوت شود که اگر این طور شد دشمنان به شما مهلت نخواهند داد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha